x

דיווח על תקלה

תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
יצירת קשר
חיפוש באתר

ויטמינים, מינרלים, שיער ותודעה - חד הם?

תאריך: 09/06/2011 10:31

הכול מגיע מבפנים. נשירת שיער הינה בעיה רווחת ומוכרת לרוב. השיער מרכיב חשוב וחיוני בחיינו וישנן אין ספור שיטות ותכשירים שמוכרים לנו כדי לפתור את בעיית הנשירה, אך עם זאת הוכח באופן מדעי שכדי לטפל בבעיה מהשורש אנו צריכים לשנות את התזונה שלנו כך שתכיל את המינרלים והוויטמינים שהגוף צריך בשביל לייצר שיער בריא וחזק.

התרבות המערבית העמידה את שיער האישה והגבר במקום חשוב ומרכזי. מספרות, מכוני יופי ותכשירים קוסמטיים כגון: שמפו, מרכך, מסכות וקפסולות הינם תוצר לוואי של תרבות זאת. ישנה דעה רווחת שמכיוון שהשיער אינו איבר פנימי בגוף טיפולו והבראתו צריכים להיעשות באופן חיצוני ולא פנימי.

אך כדי לטפל בבעיה משורשה אנו חייבים טיפול פנימי. אין זה אומר שתכשירי השיער אינם מועילים אך תועלתם הינה באופן זמני ורגעי.

איך ויטמינים ומינרלים משפיעים על טיפוח השיער?

טיפוח השיער צריך להיות חלק משגרת תזונה נכונה. הגוף זקוק לוויטמינים ומינרלים שבעזרתם הוא מצמיח שערות חזקות ובריאות.  למידע נוסף, קיראו אודות מחזור חיי השערה.

להלן רשימת הרכיבים שיהפכו את שיערכם לטוב ובריא יותר :

  1. ברזל - המחסור בברזל הינו הנפוץ ביותר. מחקרים בארה"ב הראו קשר ישיר בין מחסור בברזל לבין נשירת שיער. הברזל מצוי בבשר אדום, קטניות, מוצרי סויה, פירות יבשים ועלים ירוקים.
     
  2. חלבונים - בתוך החלבון ישנו מרכיב שנקרא קראטין אשר בונה את השערה ולכן הוא חשוב לשם ייצור מהיר של השיער וגם להחלמתו.  את החלבונים ניתן למצוא בביצים, גבינות, קטניות ודגנים.
     
  3. אבץ - מינרל שעוזר בבניית השערה וחוזקה. האבץ חשוב למניעת שבירת השערה והיחלשותה. האבץ מצוי בדגנים, ביצים וקטניות.
     
  4. סיליקה - מינרל שבדומה לאבץ שומר על חוזקה של השערה ועמידותה. נמצא בעיקר בסובין ושיבולת שיער.
     
  5. אומגה 3 - אומגה 3 הינה חומצת שומן שגורמת לחזרת הקשיחות של השערה כך שהיא לא תישבר ותנשור. את מרכיב זה ניתן לקבל בעיקר מדגים. סרדינים מכילים את הכמות הגדולה ביותר של אומגה 3.
     
  6. ויטמינים מקבוצה B -  מחסור בוויטמינים אלו עלול לגרום לאנמיה וכתוצאה מכך לנשירת שיער. הוויטמינים מקבוצת B חיוניים לגוף כדי לשפר את זרימת הדם בגוף כך שהחמצן יגיע לכל האברים כולל לשיער. ניתן למצוא ויטמינים אלו בדגנים מלאים וקטניות.

זהו? והשיער בריא?

יש להדגיש שתזונה נכונה היא גם מינון נכון של אכילה. כל אחד מהמרכיבים הללו מועיל באכילת כמות נכונה שהגוף זקוק לה. מינון גבוה יותר יכול להזיק ולגרום לתוצאה הפוכה.

חוץ ממינרלים ומויטמינים ישנם גורמים נוספים שמזיקים לשיער כמו: עישון, עודף כולסטרול, מתח, חוסר שינה, אי עשיית כושר וחוסר שתית מים. קיראו בהרחבה אודות מיתוסים על נשירת שיער.

כאמור לעיל ניתן להסיק שנשירת שיער כמו כל ליקוי בריאותי אחר באה כתוצאה מאורח חיים לוקה בחסר. הטיפול הוא אינו מהיר ורגעי. אכילה נכונה יכולה להועיל לא רק לנשירת השיער אלא גם להפגת עייפות, הרגשת חוזק גופני ואקטיביות. הכול תלוי בנו ובעבודה שאנחנו מוכנים לקחת על עצמנו כדי לחיות חיים טובים.

למידע נוסף תוכלו לקרוא:

קיראו מידע ומאמרים נוספים באתר
נשירת שיער אצל נשים - עניין של תקופה - מתי נשים מאבדות שיער ומהן התקופות המועדות לפורענות? כל המידע על נשירת שיער!
מהי סבוריאה בקרקפת? - כאן תוכלו לקרוא הסבר פשוט וקולח אודות סבוריאה - מהי סבוריאה בקרקפת, מדוע היא נגרמת ואיך לעצור אותה.
ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור